Veress Barna a 13. fordulóban elérte a hatodik meccsét fentebbi osztályban, így kipottyant a Kispest SE IV. keretéből! A szabályok értelmében a Kispest SE IV.-ben (sem V.-ben) már a 2010-2011-es szezonban nem játszhat és a 2/1-ben a Centerline V. ill. a PPKO SC II. elleni 13. fordulóbeli meccseit elveszik!!! Ez a figyelmetlenség akár a bajnoki címükbe is kerülhet, hiszen jelentősen meggyengül a csapatuk!

Egyelőre nem hivatalos, ha bejelenti a szövetség, jelzem itt!

 *****

Szigorúan privát vélemény és nem Veres Barnáról szól, hanem általánosságban: a fentebb játszás lehetősége azért van, hogy ha pl. az I.-es csapatban megsérül vagy beteg lesz valaki, netalán más okból nem ér rá, akkor pótolható legyen. Az élet hozta már nekünk is úgy, hogy két embert is helyettesíteni kellett vagy hogy tíz hétig volt beteg valaki. Laza, engedékeny szabályoknál a szabályt betartók jó ízlésére van bízva, hogy azzal ne éljenek vissza. Sajnos a kerületi bajnokságban egyre több csapat (nem csak Barnáék!!!!!) feszegeti folyamatosan a laza szabályok adta kereteket. Véleményem summázva az, hogy nem azért vannak a laza szabályok, hogy lehetőséget adjanak embereknek heti 3 mérkőzésre, olykor felborítva vele a bajnoki címet vagy a kiesést, hanem hogy bármilyen apró-cseprő gond esetén is ki tudjanak rendesen állni a csapatok. Ha valahol kevés az ember, nem szabad annyi csapatot indítani. Tehát ez a válaszom arra, hogy: "...de a szabályok engedik."
   Summa summárum, a jelenlegi szabályok már nem képesek gátat szabni a vadhajtásoknak, minden bizonnyal a már ízléstelen keresztbejátszásoknak köszönhetően szigorítani kell, amely szabály sajnos élni fog az eddig azt korrektül használó csapatoknál is. Miklós is olvassa az oldalt, kommentben nyugodtan írjátok ellenvéleményeiteket és támogatásokat, biztosan figyelembe veszi a következő bajnoki kiírásnál.

Szerző: Dzsala elnök  2010.12.03. 11:21 18 komment

Címkék: szabály kispest ker1 ker2

A bejegyzés trackback címe:

https://szuvse.blog.hu/api/trackback/id/tr602490246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

necces 2010.12.03. 17:10:37

Tökéletes egyetértek ! Egy játékos,egy héten,egy csapatban játszhat!

wellcamino 2010.12.03. 19:52:53

Egyetértek az írásoddal, ahogy korábbi blogban is "pendítettem" már a témát.
Üdv.: Wellcamino

főszuflák 2010.12.03. 21:24:02

Nem akarom védeni a Kispestet, de 13 forduló után 20 ból 15 van a neve mellett, ami azt jelenti, hogy csak 5 meccset játszott fennt eddig. Pesze lehet, hogy Ti másshonnan néztétek.

főszuflák 2010.12.03. 21:34:49

Értem az elégedetlenséget, mert mindenkinek rosszul esik, ha hirtelen megerősödött csapat akár egész éves teljesítményt is rombadönthet.
A mi egyesületünk is, mint a sok csapatot működtetők játszatnak időnként, főleg betegségek miatt keresztbe játékosokat. Az ilyen játékok viszont sosem a másik csapat ellen szólnak. Ha pl. egy erős játékos éppen ráér és játszana, nem nézzük, hogy ki az ellenfél. Persze a fontosabb meccseken igyekszünk jobban kiállni.
Kerület 2-ben szerintem nem gond a keresztbejátszás, mert elvileg egy szint és aa legjobb csapat győzzön le mindenkit. Felfelé már valóban nem árt a szabályozás.
Változtatás kell szerintem is, de óvatosan, főleg akkor, amikor megfeleződhet a mezőny a kötelező sportorvosi bevezetésével.

captain laci 2010.12.04. 10:34:23

Olvassátok el amit a szabályhoz kommenteltem

captain laci 2010.12.04. 13:46:20

Sziasztok!

Úgy döntöttem mégis írok ide is. Szóval piros lap után fegyelmi majd annak függvényében 1 vagy több meccstől eltiltás következik, remélem nem erre gondolt a szerző. Másrészt vadhajtásnak nevezni, hogy valaki a nehezebb meccseken besegít valahová az nekem fura mintha mindenki ezt csinálná, nekem legalábbis így tűnik, más kérdés, hogy ahol csak egy csapat van ott ez nem működik. Egyébként pedig ugye van az a szabály, hogy aki 6-ot játszik fel az fenn ragad, na már most ha egy kerület II: játékos feljátszik 3-3 a kerület I-ben levő két csapathoz akkor melyiknél ragad fenn? Fenn ragadni szerintem csak úgy lehetne, ha valahol 6-ot játszik valaki akkor ott ragad. Ezt értettük félre és sajnáljuk is, de nem örülünk ha valaki ezen még csámcsog is.

főszuflák 2010.12.04. 15:19:23

Visszavonom, amit írtam korábban, mert látom, hogy egyszer játszott bp2-ben is. Ez sajnos nagy hiba, akinek sok csapata van még fontosabb ismerni a szabályokat.

necces 2010.12.04. 15:37:26

@captain laci: Mindenki ezt csinálja ? Elég baj van akkor a fejekben ! Egy sportvezető nem követheti a rossz példát, inkább a saját példamutatásával nevelhetné a gyerekeket. A sportban lévő nevelőhatás nem érvényesül, ha a gyerek azt látja, hogy mindenki bujkál,sumákol. Van szabálykönyv,van versenykiírás,ami ezekben szerepel, azt be kell tartani, nem pedig értelmezgetni.Ezen felül van a sportszerűség,az íratlan, mégis követendő "fair play" szellem ! Ez az én véleményem,lehet vele vitatkozni, de nem érdemes. Szabó János ESMTK II.

bogenschutze 2010.12.04. 19:18:56

Nálunk a Szufla IV -Szüv Se I mérkőzés előtt is felmerült, hogy játszathatunk sokkal erősebb játékost is a csapatban. Megtehettük volna, mert rendelkezésre állt ilyen játékos, aki szerintem 3 at de lehet, hogy 4 et is nyerhetett volna. Nem tartottuk sportszerűnek, hogy az egész éves kemény munkáját a Szüv I nek egy ilyen húzással romboljuk le.

Dzsala elnök 2010.12.06. 10:01:11

@captain laci: Laci! Én meg nem szeretem, ha engem hóülyének néznek, itt nem besegítésről van szó!

De ha ennyire szabálykövetőek vagytok, akkor nézzük csak:

- kiemelés, 4 fő állandó játékosnak kell lennie, Kispest SE III.? A szövetség önhatalmúlag módosíthatná, nem teszi, mert nem szivatni akar, hanem a játékot támogatja
- csapat sorszámozás, a csapatok sorszámának erősorrendben kell lennie, azaz a IV-es most erősebb a hármasnál, ezt is módosíthatná a szövetség, ha akarná

Tehát a játék a lényeg, meg segíteni is lehet, de nem taktikázni, kiskapukat keresni és a másikat utána hülyének nézni. Tehát a szabályok alapjánbármikor meg lehetne vágni a Kispestet, nem tette, de ezzel visszaélni, a bizalommal, a barátsággal, nem szép dolog.

Dzsala elnök 2010.12.06. 10:01:48

@bogenschutze: nem tudom ki vagy, de köszönjük! Korrekt! Azért nem biztos, hogy nyert volna négyet :)

bogenschutze 2010.12.06. 12:06:35

A nevem Tóth Dezső
Persze nem biztos, de eddig két osztállyal feljebb játszott :D , tehát minden esélye meg lett volna. A Szabó Józsi a Szufla I ben játszott tavaly még és nem is rossz eredménnyel. És még nem kizárt, hogy be kell állítanunk.. A szabály szerint megtehetjük. Egy nálunk gyengébb ellen nem is tartom szenyaságnak.

Dzsala elnök 2010.12.06. 12:08:12

@bogenschutze: kitaláltam a nevedből, bár nem volt könnyű, szótár kellett :)
Tavasszal várjuk akkor mi is, a lényeg a játék, természetesen!
Ennek ellenére értettem amit írtál és mi is hasonlóan cselekedtünk volna fordított esetben!

morocz_tamas 2010.12.06. 13:26:07

@Dzsala elnök: Remélem addigra már megnyugtató előnyünk lesz :-)

captain laci 2010.12.06. 14:32:50

@Dzsala elnök: Szia én soha senkit nem nézek hülyének. Nincs elég infód a helyzet megítéléséhez ezért megindoklom, hogy lásd: Gondolom a kerület I-be való feljátszás tényleg besegítés minden magyarázat nélkül, a PPKO ellen pedig az állt elő, hogy a kezdés előtt negyedórával rám telefonáltak, hogy hol a csapatunk, mert mindjárt kezdeni kell.(nagyon rendes dolog volt) Elmondtam, hogy az V. csapat vezetője nem szervezte meg a dolgot, de ha megvárnak az ott levő emberekből elküldök négyet és lejátszuk. Hát így lett, hogy megkértem az általános tartalék Gábor Zsigát, a Barnát meg két gyereket, beültek a Barna kocsijába és mentek is.(mellesleg másnak nem is volt kocsija helyben csak a Barnának meg nekem, de én már lejátszottam a lehetséges meccseimet) Ennyi a története és nem kell rögtön egyebeket feltételezni. A PPKO meg fogja erősíteni amit mondtam ha megkérdezed.
Erre már ne válaszolj nekem kérlek, mert ezzel az üggyel már nem akarok foglalkozni.

Dzsala elnök 2010.12.06. 17:45:35

@captain laci: eldöntöm - ha megengeded - hogy válaszolok-e

Te egy meccset említettél, pedig volt hat, ennyi.

Nekem semmi bajom a hat meccsel, hidd el, még fel sem kaptam volna igazán a fejem. Elszámoltátok, ennyi! Bárkivel előfordulhat. Ilyenkor nálam egy dolog fordulhatna elő hasonló esetben: - Elcsesztük. - mondanám vagy nyilatkoznám a blogban.

Fel sem merülne semmiféle magyarázkodás, vagy kiskapu, vagy szabály egyértelműsége. Ez az amiért én "túlreagálom". Sőt! Ha én játszanék hatot, megkérném a Miklóst, ne álljon ki mellettem, elszámoltam, kész passz, ez van, így jártam. És az ez amiért írtam, amit írtam.

mikipong 2010.12.07. 14:31:17

Amit részemre hozzá tudok tenni :
18.20 körül jeleztem az ellenfélnek (Lacinak), hogy kezdődne a meccs 10 perc múlva és nincsenek a helyszínen...
Megbeszéltük, hogy küldi a "gyerekeket" kb. 20 perc múlva ott tudnak lenni ha meg tudjuk várni amire oké volt a válasz ...
Megérkeztek akik megérkeztek és visszahívtam , hogy megérkeztek a játékosok -akkor már játszottak- és modta Laci a neveket kit küldött... emlékeim szerint :)
süti beállítások módosítása